Municipis Catalans

Terra Alta-1

Pobles i MunicipisPosted by Municipis Catalans 11 Nov, 2017 21:03:49
Aquesta setmana hem decidit fer algunes visites més, en aquest cas hem anat cap a la Terrat Alta a Tarragona.
Avui hem visitat els municipis d'Horta de Sant Joan on hem fet la primera nit, Arnes, Prat de Comte i el Pinell de Bari, finalment hem fet cap a Gandesa on passarem la segona nit.
Per qüestions tècniques només podem posar les següents fotografies:

Interior de l'hostal Casa Barceló d'Horta de Sant Joan

Horta de Sant Joan des del Convent dels Àngels o de Sant Salvador

Convent de Sant Salvador

• Comments(0)//bloc.municipiscatalans.com/#post83

Alcover, Alt Camp

Pobles i MunicipisPosted by Municipis Catalans 15 Oct, 2017 19:10:26
Dissabte vàrem fer la visita a Alcover, la part antiga molt ben delimitada i amb bones indicacions per fer una bona visita tot passejant i no deixar gairebé res per veure.
A més era festa major i vàrem disfrutar de diferents actes populars.
A la tarda vàrem visitar una exposició de quadres i la resta del museu inclosa una mostra de fòssils força interessant.
El museu, situat a Ca Batistó explica com era una casa benestant de principis del segle passat d'una forma molt agradable.
Us deixem el recorregut que vam preparar i un triptip amb un l'itinerari aconsellat.

El campanar de l'església nova està inacabat, aquí un deixem una curiosa explicació del perquè lligada amb Ca Batistó:

"Vora el portal de la Saura hi ha una casa que encara és anomenada ca Batistó, record d'una família que havia estat molt rica i de remarcada influència.
L'avi del vell Batistó que jo vaig conèixer en la meva infantesa fou batlle d'Alcover, per allà a començaments del segle passat, i era aquell compatrici que bestreia els diners per les despeses de la construcció del campanar del poble. La llegenda explica que un dia el protector, anant a revisar l'obra, va trobar entre el bagatge una pedra que li semblà molt a propòsit per a fer-ne un trull destinat a una premsa oliera de la seva propietat, i va donar ordre als treballadors que li resguardessin la penyora. Els obrers van atendre l'ordre del batlle, però el rector -tal volta per un punt d'exagerat orgull perquè no se li havia demanat a ell directament-, quan el van assabentar d'allò, va respondre que les pedres traginades allí havien d'ésser per a construir el campanar, que si el senyor batlle volia una pedra per a fer-ne un trull prou la trobaria en altre lloc. I obligà els treballadors a emprar aquella roca que havien deixat en reserva. Batistó no replicà davant del seu dissident, però al cap de la setmana, quan els interessats de l'obra es presentaren, com de costum, a casa del protector, a cercar els diners corresponents, el ric propietari indicà que anessin a cobrar a la rectoria, perquè essent el rector qui manava, també havia d'ésser ell qui pagués. Debades van provar de conquerir el protector amb excuses i satisfaccions: Batistó no va voler continuar abonant cabals per a les despeses de la construcció del campanar, i, després d'aquella facècia, no hi va haver ningú que pagués o curés de complir tal deure bestraient. Se suspengué l'empresa. De resultes d'aquell fet, avui dia, a causa d'una pedra, que ocasionà una dissidència entre el rector i el batlle del poble, encara, a Alcover, resta el campanar per acabar. "
Fotografia de l'església i campanar.
Visiteu el web municipiscatalans.com

• Comments(0)//bloc.municipiscatalans.com/#post80

Mataró

Pobles i MunicipisPosted by Municipis Catalans 08 Oct, 2017 18:20:13
Ahir vàrem acabar la visita a Mataró, per quantitat de llocs a visitar i altres circumstàncies hem ocupat tres matins per fer la visita complerta però val la pena conèixer i descobrir llocs i curiositats. Ara ens queda pendent d'ordenar tota la documentació i fotografies per publicar el resum. Mentrestant, punxant al damunt, podeu visitar el web https://municipiscatalans.com on trobareu un munt de municipis ja publicats.

Fotografia del tramvia nº 3 que feia el recorregut de Mataró a Argentona.

L'any 2007 es va insta-lar una escultura d'un gran peix volador, anomenada Peix del Maresme, obra de Rafel i Pol Codina, a l'exterior de la llavors nova seu de la Caixa Laietana al sector del Pla den Boet. Actualment l'edifici està vuit i abandonat però el peix encara hi perdura.

• Comments(0)//bloc.municipiscatalans.com/#post78

Fort Pienc, Eixample, Barcelona

Pobles i MunicipisPosted by Municipis Catalans 17 Sep, 2017 20:55:12
Ahir vàrem visitar el barri del Fort Pienc, al districte de l'eixample de Barcelona.
Potser desconegut per molts el nom del barri si que la majoria hi ha estat o passat.
Es troba entre la Diagonal, la Meridiana, el carrer Almogàvers i el Passeig de Sant Joan de Gran Via avall i el carrer Nàpols de Gran Via amunt.
Els punts mes rellevants son l'Estació del Nord, la Plaça de braus de la Monumental, l'edifici de la "General Catalana de Electricidad" i Els Encants. Mes moderns hi tenim el Teatre Nacional de Catalunya i l'Auditori.

Un altre punt de referència es el Pont de Marina sobre les vies del tren, avui tapades i convertit en zona esportiva. Us deixem una foto del pont i una altre de l'estació del Nord.

• Comments(0)//bloc.municipiscatalans.com/#post76

30/07/2017, Ripollès

Pobles i MunicipisPosted by Municipis Catalans 30 Jul, 2017 18:34:49

Avui acabem el Ripollès.

Ens hem llevat i hem esmorzar mes tranquil·lament que de costum, hem recollit i hem marxat a omplir el dipòsit del cotxe per ser previsors i hem anat al darrer municipi que ens quedava, Molló.

Hem visitat els diferents punts que teníem preparat i un parell que hem trobat indicats en uns cartells informatius. Hem aprofitat per esmorzar i hem acabat visitant Espinavell, un poblet situat al nord del municipi.

Seguidament ja hem agafat el cotxe per entrar a França per Prats de Molló, hem dinat a Arles de Tec, hem passat per Ceret fins arribar al nostre destí aquí a França on passarem un parell o tres de dies i, tot hi estar a la Catalunya Nord, de moment no entre en els nostres plans visitar municipis francesos (comunes).

Vista del taller del Ferrer.

Visiteu-nos al web https://municipiscatalans.com/ i seguiu-nos a facebook a la pàgina https://www.facebook.com/municipiscatalans/

• Comments(0)//bloc.municipiscatalans.com/#post73

29/07/2017, Ripollès

Pobles i MunicipisPosted by Municipis Catalans 30 Jul, 2017 00:28:40

Dia complert, hem fet tres municipis, això si, tots ells relativament petits.

Al matí hem anat a Setcases on hem fet un circuit per el poble publicat per l’ajuntament mes una escapadeta a una font a les afores. Hem trobat mes gent voltant per el carrer o equipats amb bastons semblava que disposats a fer una caminadeta per els afores. Acabada la visita hem esmorzat i marxat cap el següent punt.

Hem pujat a Tregurà de Baix i de Dalt del municipi de Vilallonga de Ter a fer la visiteta.

En acabat hem anat a Llanars on hem dinat i després l’hem visitat fent una caminadeta per els seus carrers i ponts i hem intentat anar fins a però el camí s’ha complicat.

Finalment hem anat a Vilallonga de Ter, lloc on estem hostatjats passant primer per La Roca, un indret molt bonic i desprès per Abella, un altre dels pobles de municipi, per finalment visitar Vilallonga. No ens hem estat de pujar al mirador del drac on un drac de ferro mecanitzat que hi ha damunt del poble i que durant uns minuts cada migdia i cada nit es mou, brama i treu foc per la boca una estona.

Aquí us deixem un enllaç a la pàgina de l’ajuntament que explica la història. http://www.vilallongadeter.cat/promocio-destacada/el-mirador-del-drac-cami-de-les-roquetes/

• Comments(0)//bloc.municipiscatalans.com/#post72

28/07/2017, Ripollès

Pobles i MunicipisPosted by Municipis Catalans 28 Jul, 2017 21:40:31

Aquest matí hem anat a Camprodon, primer de tot a l’oficina de turisme per veure si ens donaven alguna informació extra de la que ja portem, però en aquest cas no, sembla que anàvem molt ben documentats.

Des de l’oficina hem començat a fer el recorregut a peu que teníem preparat per tot el poble, una passejada molt agradable que ens ha ocupat fins gairebé l’hora de dinar.

Hem agafat el cotxe i hem anat cap a Sant Pau de Segúries on hem dinat i hem fet la visita, en aquest cas la calor i la xafogor han fet acte de presència fent el recorregut mes feixuc. Ens ha costat trobar les dues esglésies del poble, la nova i la vella, i un cop trobades estàvem tancades, per tant no hem pogut aprofitar per refrescar-nos dins dels murs.
El poble de La Ral del Municipi de Sant Pau de Segúries.

Acabat Sant Pau hem tornat a Camprodon on hem visitat un parell de punts de les afores i hem acabat fent, mig en cotxe, mig a peu, el passeig Maristany on hem tornat a gaudir d’una bona temperatura doncs te a banda i banda tants arbres plantats i tant frondosos que fa possible caminar tota l’estona a l’ombra.

• Comments(0)//bloc.municipiscatalans.com/#post71

27/07/2017, Ripollès

Pobles i MunicipisPosted by Municipis Catalans 27 Jul, 2017 22:54:50

Avui tocava visita cultural a Sant Joan de les Abadesses, la visita al Palau Abacial amb varies exposicions i un monogràfic força extens i interessant sobre el Comte Arnau i la visita al monestir, aquesta una mica pobre. Entremig hem recorregut la Vila Vella i el Pont Vell i hem dinat. En acabat hem fet, ja en cotxe, alguns punts llunyans del centre.

La Plaça Major de Sant Joan de les Abadesses

Després hem anat a Ogassa, un municipi que queda aïllat amb varies esglésies però cap al poble mateix amb molta aigua i moltes fonts i amb mines de carbó que en el seu moment l’hi van donar força vida però que estan ja totes inactives. Hi ha un museu de la mina però només obre el cap de setmana.
Aigua que baixa de la Font Gran.

Ens ha encuriosit aquesta cabina telefònica situada a la carretera al vell mig del nucli d’ Ogassa, no sabem quin nivell va fer servir l’operari que va preparar la plataforma ni les eines que tenien els seus companys o be si es van referènciar en el contrafort de la paret del darrera. El resultat es ben visible.